Dom i kuchnia

Przepisy na koktajle dla dzieci wzmacniające odporność

Podczas zimowo wiosennego przesilenia, które obfituje w infekcje, przeziębienia i choroby wirusowe, pragniemy wzmocnić odporność naszych dzieci. Szukając sposobu na pożywne i zdrowe posiłki, które wzmocnią odporność, warto wziąć pod uwagę codzienne przygotowywanie wzmacniających koktajli. Oto kilka sprawdzonych przepisów.

koktajle dla dzieci na odporność

 

Koktajl wzmacniający odporność do idealne rozwiązanie dla dzieci, także tych należących do typu „niejadek”. Można w nim przemycić zdrowe produkty, które nie będą widoczne, a wyborny smak uzyskamy za sprawą soków owocowych, ulubionych owoców.  Oto trzy sprawdzone przepisy na koktajle wzmacniające odporność u dzieci i nie tylko.

Koktajl zielony

Koktajl zielony można nazwać eliksirem z żaby lub koktajlem z Shreka, jest lekki, orzeźwiający, a przy tym bardzo zdrowy. Oto składniki:

  • 1 owoc kiwi
  • Garść liści szpinaku (typu baby)
  • Banan
  • Pół szklanki soku jabłkowego
  • Łyżeczka miodu

Wszystkie składniki blendujemy na wysokich obrotach aż do otrzymania jednolitej gładkiej konsystencji. Jeśli koktajl będzie zbyt gęsty można dodać nieco więcej soku jabłkowego.

Koktajl czerwony

Koktajl czerwony dzięki zawartości malin ma doskonały wpływ na układ odpornościowy. Syrop z granatu lub syrop z żurawiny do duża dawka  łatwo przyswajalnej witaminy C.

  • Szklanka mrożonych malin
  • Szklanka soku pomarańczowego
  • Banan
  • Łyżka syropu z granatu lub żurawiny

Koktajl żółty

Bardziej kremowy i korzenny w smaku, dzięki imbirowi i kurkumie ma silne działanie przeciwzapalne. Może sprawdzić się, gdy już widzimy, że dziecko „coś bierze”. Może być podawany lekko ciepły, mleko roślinne można lekko podgrzać przed zblendowaniem wszystkiego.

  • Banan
  • Szklanka mleka roślinnego
  • Pomarańcza
  • Łyżeczka startego świeżego imbiru
  • Szczypta kurkumy
  • Łyżeczka miodu

 

 

Komentarze
Dodaj komentarz
Bądź pierwszą osobą która skomentuje artykuł.